10 مزیت صابون های گیاهی که هرگز نمی دانستید

مردم این روزها تمایل بیشتری به حفظ یک سبک زندگی سالم و پایدار دارنداز تمرینات جامع و رژیم‌های تناسب اندام گرفته تا خوردن و انتخاب مواد غذایی ارگانیک و تنظیم رژیم‌های غذایی شخصی، بسیاری از افراد در برداشتن گام‌هایی برای راه‌های بهتر و سالم‌تر زندگی فعال‌تر هستندگامی در این مسیر شامل انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب برای بدن است.

مطالعات مدرن نشان می دهد که سموم به طور قابل توجهی از طریق پوست انسان جذب می شوند . و از آنجایی که پوست بزرگ‌ترین عضو بدن انسان به حساب می‌آید، انتخاب‌های سبک زندگی مانند نوشیدن آب تصفیه‌شده یا خوردن غذای سالم تنها برخی از معدود راه‌های دور نگه داشتن سموم مضر از بدن شما هستنداما، اگر به دنبال به حداقل رساندن مواد سمی  هستید که شما و خانواده تان روزانه در معرض آنها قرار می گیرید، ممکن است بخواهید به استفاده از صابون های گیاهی روی بیاورید.

 صابون‌های گیاهی  هیچ‌یک از مواد بد موجود در محصولات صابونی معمولی را ندارنداکثر محصولات مراقبت از پوست که امروزه در بازار به فروش می رسند، مانند صابون ها، لوسیون های بدن و کرم ها، حاوی مواد مشکوکی هستندو در حالی که استفاده از این محصولات ممکن است تاثیر فوری و قابل مشاهده ای بر سلامت شما نداشته باشد، سمومی که روزانه توسط بدن شما جذب می شود می تواند در طول مدتی منجر به مشکلات سلامتی شود.

صابون های گیاهی در مقابل صابون های شیمیایی

صابون گیاهی به محصولات صابونی گفته می شود که از مواد ارگانیک یا طبیعی ساخته شده اندبرخلاف صابون‌های معمولی که عمدتاً از مواد شیمیایی مصنوعی تشکیل شده‌اند، صابون‌های ارگانیک از موادی تشکیل شده‌اند که یا در طبیعت یافت می‌شوند (طبیعی) یا از موجودات زنده (ارگانیک) به‌طور عمده گیاهان مشتق شده‌اند.

صابون‌های معمولی که در بازار فروخته می‌شوند، مانند نوارهای زیبایی و صابون‌های ضد باکتری، حاوی مواد شیمیایی مضر هستند .

از سوی دیگر، محصولات صابون های گیاهی الکاشید از مواد غیر مصنوعی مانند روغن های پایه گیاهی، چربی های طبیعی، اسانس ها، آب و رنگ های طبیعی تشکیل شده انداستفاده از صابون های گیاهی مزایای زیادی دارد، و اگر تصمیم به رفتن به مسیر ارگانیک داشته باشید، از این فواید بهره مند خواهید شد:

1- صابون های ارگانیک سالم تر هستند

به عبارت ساده تر، محصولات گیاهی  برای بدن شما سالم تر هستندمواد طبیعی موجود در صابون های ارگانیک به مرطوب کردن و پاکسازی طبیعی پوست شما کمک می کنددر مقابل، صابون‌های تولید انبوه حاوی یک یا چند مورد از موارد زیر هستند: مواد نگهدارنده خطرناک، عوامل کف‌کننده بر پایه نفت، عطرهای مصنوعی و رنگ‌های تند یا رنگ‌دهنده.

برخی از مواد شیمیایی خشن موجود در صابون های معمولی پارابن ها، سولفات ها و تریکلوزان هستنداثرات این مواد شوخی نیستآنها می توانند آلرژی ایجاد کنند، هورمون ها را مختل کنند و حتی خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهندخوشبختانه صابون های ارگانیک هیچ کدام از این مواد شیمیایی را ندارندآنها از مواد طبیعی تشکیل شده اند که برای کاربرانشان مفید است.

2- صابون های گیاهی تنوع بیشتری را برای مصرف کنندگان ارائه می دهند

 صابون های ارگانیک دست ساز و  در دسته های کوچک ساخته می شوند، صابون های تولید شده به صورت ارگانیک را می توان به راحتی در گستره وسیعی از انتخاب ها برای مصرف کنندگان سفارشی کردانواع مختلفی از رنگ، شکل، بافت، اندازه و عطر در دسترس کاربران است تا از رایحه‌های میوه‌ای گرفته تا قهوه، دارچین و نعناع و صابون‌هایی که در لمس صاف یا دانه‌دار هستند، لذت ببرندبا تنوع محصولات صابون سازهای گیاهی ، چیزی متناسب با ترجیحات خود پیدا خواهید کردهمچنین ممکن است در مورد فواید یک ماده خاص تحقیق کنید و یک محصول صابون ارگانیک را پیدا کنید که مطابق با اولویت شما باشد.

3- صابون های گیاهی بدون ظلم و دوستدار حیوانات هستند

اگر نگران رفاه حیوانات هستید، صابون های گیاهی  گزینه مناسبی برای شما هستندهیچ آزمایش حیوانی در فرآیند تولید وجود ندارد و مواد تشکیل دهنده به ندرت شامل چربی حیوانی استدر عوض، برای تولید صابون های گیاهی  و برای رسیدن به اهداف ، ما بیشتر به گیاهان و عصاره های گیاهی متکی هستیم روغن نارگیل و زیتون به عنوان روغن پایه استفاده می شود و با روغن های ضروری دیگر که از انواع گیاهان، گل ها، میوه ها و ادویه ها استخراج می شود، مخلوط می شودو از آنجایی که محصولات فاقد مواد شیمیایی هستند و حاوی آفت کش نیستند، آزمایش آنها بر روی حیوانات غیر ضروری است و بنابراین بدون ظلم است.

 

4- صابون های گیاهی برای محیط زیست بهتر هستند

مواد طبیعی موجود در صابون های گیاهی به این معنی است که هیچ زباله سمی برای دفع در محیط وجود نداردآنها برای زیستگاه ما مناسب تر هستند زیرا پس از شستشوی کف  به راحتی تجزیه می شودعلاوه بر این، مواد مضر موجود در صابون های عرضه شده در بازار انبوه که برای شما مضر است برای اکوسیستم دریایی نیز مضر استآفت کش های بالقوه کشنده و مواد شیمیایی سمی موجود در صابون های شیمیایی می توانند چرخه زندگی آبزیان را مختل کنندو از آنجایی که هیچ یک از اینها برای رشد محصولات ارگانیک استفاده نمی شود، صابون های ارگانیک سازگارتر با محیط زیست، ایمن و زیست تخریب پذیر تلقی می شوند.

5- صابون های ارگانیک سرشار از آنتی اکسیدان هستند

در فرآیند تولید صابون های گیاهی ، خواص آنتی اکسیدانی در ترکیبات آن حفظ می شودآنتی اکسیدان ها با کاهش التهاب و حفظ جوانی و شادابی پوست به ترمیم پوست کمک می کنندوجود آنتی اکسیدان های بیشتر در صابون های گیاهی باعث جوان سازی پوست می شود و به کند کردن روند پیری کمک می کندهمچنین سطح pH محصولات ارگانیک بین 7 تا 10 است، به این معنی که برای پوست شما ملایم تر است و پوست را کمتر مستعد تحریک می کند.

7- صابون های گیاهی مملو از گلیسیرین هستند

گلیسیرین که به نام گلیسرول نیز شناخته می شود، یک الکل و جذب آب طبیعی است که در صابون ها یافت می شودجدا از خاصیت پاک کنندگی، بهترین مرطوب کننده پوست انسان به حساب می آید و قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیردبر اساس گزارش Science Daily ، گلیسیرین برای کمک به رفع بیماری های پوستی کشف شده است . این می تواند بافت پوست شما را بهبود بخشد و به تقویت موانع طبیعی آن در برابر محرک های محیطی کمک می کندهمچنین به دلیل خواص ملایم و تسکین دهنده آن برای پوست های حساس بهترین است.

در صابون‌های تولید انبوه و شیمیایی ، گلیسیرین برای حفظ ماندگاری صابون‌ها و استفاده در سایر محصولات آرایشی مانند لوسیون‌ها و کرم‌ها استخراج می‌شود.

خوشبختانه، در صابون های گیاهی ، گلیسیرین به عنوان یک ماده مهم حفظ می شودو در حالی که حضور پر جنب و جوش گلیسیرین در صابون های گیاهی آن را کمی گران تر از برندهای معمولی می کند، این عامل طبیعی پوست شما را مرطوب نگه می دارد و از آسیب های روزمره محافظت می کند.

7- صابون های گیاهی  برای اقتصاد مفید هستند

از آنجایی که اکثر محصولات گیاهی توسط کارآقرینان مستقل  ساخته می شوند، حمایت از استفاده از صابون های گیاهی برای اقتصاد مفید استبیشتر پول نقد در همان جامعه در گردش استمحصولات گیاهی و ارگانیک نیز می‌توانند به راحتی با صورت آنلاین از سایت الکاشید  و رفتن مستقیم به وب‌سایت قابل دسترسی باشند.

8- صابون های گیاهی فاقد مواد نگهدارنده هستند

محصولات ارگانیک دارای ماندگاری محدودی هستند و دلیل خوبی هم دارندآنها حاوی هیچ گونه مواد نگهدارنده ای در ترکیبات خود نیستند که به طور مصنوعی طول عمر آنها را افزایش می دهد.

این نگهدارنده های اضافی عمدتاً مواد شیمیایی مضری هستند که برای سلامتی انسان مضر هستندبنابراین داشتن مواد طبیعی یکی از مزیت های اصلی استفاده از صابون های گیاهی است.

9-  صابون های گیاهی  دارای خواص آنتی باکتریال طبیعی هستند

صابون‌های ضد باکتری معمولی حاوی موادی مانند تریکلوزان، سولفات‌ها، پارابن‌ها و سایر مواد شیمیایی سمی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را افزایش دهند، هورمون‌ها را در انسان تحریک کنند و بر سیستم تولید مثل نیز تأثیر بگذارندمحصولات ارگانیک از عوامل ضد باکتری طبیعی مانند روغن های ضروری (مانند نعناع، ​​درخت چای، اسطوخودوس، اکالیپتوس و علف لیمو) استفاده می کنند که اثرات مضر مشابهی ندارندروغن های طبیعی علاوه بر پاکسازی و مرطوب کردن پوست، به رایحه درمانی صابون ها می افزایند.

10- صابون های ارگانیک دارای خواص درمانی هستند

محصولات ارگانیک به دلیل ترکیبات طبیعی مانند اسانس ها، ادویه ها، گیاهان و عرقیات گیاهی، خواص درمانی بیشتری دارندآنها به عنوان پاک کننده ذاتی هستند و همچنین می توانند به بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه و حتی آفتاب سوختگی کمک کنند.

 

چرا اکنون صابون های ارگانیک را امتحان کنید؟

استفاده از محصولات مراقبت از پوست طبیعی و ارگانیک مانند صابون های ارگانیک یک سرمایه گذاری بلندمدت برای سلامتی شما و خانواده تان استپوست شما که بزرگترین عضو بدن است، شایسته بهترین مراقبت است.

استفاده از محصولات طبیعی مانند صابون های گیاهی الکاشید به شما این امکان را می دهد که حضور سموم را در خانه خود به حداقل برسانید زیرا حاوی موثرترین مواد طبیعی هستند

آنها همچنین دارای طیف کاملی از محصولات دوستدار زمین هستند که برای پوست شما بهترین هستند ، از صابون ها گرفته تا ضدعفونی کننده های دست که برای شما و خانواده شما (و حتی برای حیوانات خانگی!) ایمن هستنداوه، و آنها نیز بوی خوبی دارند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش